2017-04-23

Schieting Koning Balboog van 22 april 2017

Na 3u30 wipschieten, 33 en een halve ronde, 223 schoten en 5 losse flodders (ik kan me de schutter niet meer herinneren) zijn we er in geslaagd om de vogel uit zijn nest te halen. Het dient gezegd dat de vogel hardnekkig besloten was om hoog op de wip op zijn plaats te blijven zitten. We hebben hem naar alle windrichtingen laten draaien op de pin en een ware vermageringskuur gegeven. Koppig als hij (zij ?) was bleef hij vastberaden (zelfs zonder spie) boven in zijn mand zitten. Het is Didier die er in geslaagd is (het resterende deel van) de vogel definitief aan de zwaartekracht vrij te geven.

Gezel Didier Vandeputte zal dus de grootse galerij der Koningen Balboog van onze Gilde vervoegen als “Koning balboog 2017”

Met al onze felicitaties !

Daarbij denk ik in naam van alle aanwezigen van deze schieting Koning Balboog te mogen spreken als ik gezel Philippe Emmerechts bedank voor de “kaas en wijn” onder de wip die hij ons ter gelegenheid van zijn verjaardag aangeboden heeft. Nog een gelukkige verjaardag Philippe.
Eveneens bedank ik gezellen Jean Wargnies voor de hulp bij de catering en Pierre Terwange voor de opvolging en administratie bij het goede verloop van deze schieting.

Nu alle hens aan dek voor de schieting Koning 20m van 28 april 2017.

Servus